|
Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av dydde, her.
Kjære deg, jeg mener ikke lavkarbo er dårlig. Når folk nevner inkl deg selv at du har levd høykarbo vil det si høykarbo som jeg har snakket om her? altså ikke cola, sjokolade, brød osv. kjøtt, melk osv. osv .sv osv.
Jeg vil bare folk skal åpne øynene litt å se at karbo er kanskje ikke problemet eller så farlig som folk tror. Derfor les hvorfor folk som praktiserer høykarbo, har senter hvor dem behandler folk med denne metoden og hvorfor de mener dette er bra. Da har du et bedre grunnlag til å ta din egen beslutning. Jeg var livredd for frukt i 4 år når jeg var på lavkarbo, alle sa jo det gjorde deg feit. Rekke studier osv. nå spiser jeg mer frukt enn noen i Norge omtrent og jeg er slankere enn noen gang. Da er det noe som er merkelig
Jeg gikk selv ned 40 kg på høykarbokosthold, Ingers Rugbrød kurs (8 stk) og begynte og trene. Siden har jeg holdt vekta. Spiser en sunt på et høykarbokosthold tror jeg det er sunt. Men, unngå de raske karbohydratene. Litt frukt spiste jeg også. Jeg begynte på lavkarbo for å ta av noen ekstra kilo som har smøget seg på, og det klarte jeg. Jeg syns dette kostholdet passer meg bra, jeg trener mye spesielt løping. Har faktisk bedre fart og utholdenhet på lavkarbo enn på høykarbo. Føler også helsa er generelt bedre på lavkarbo. Jeg prøvde å innta bare 20 g karb om dagen, men det fungerte ikke treningsmessig for meg, men 50-150 g karb daglig fungerer utmerket. 
|