|
Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av dydde, her.
Kan du være så snill å lese postene mine da?
Les The China Study, Les bøker fra Rip Esselstyn, Dr McDougall, Dr Doug Graham, Dr Neal Bernard, Jeffrey Novick for å nevne noen.
Gå på sider som www.foodnsport.com altså jeg kan nevne til neste dag, men ingen gidder jo å se dem uansett siden jeg har nevnt dem 2-3 ganger før.
Du kan jo lese hva jeg faktisk skriver, for du misforstår jo. Jeg spør ikke hvilke kilder du har å henvise til, for det har du jo skrevet noen ganger.
Jeg spurte hva DIN faglige bakgrunn var, altså hva har du studert?
(Rip Esselstyn er brannmann og idrettsutøver, ernæringsrådene til Ronnie Coleman er like troverdige. Dette er ikke kilden du helst vil referere til i en slik diskusjon.)
The China Study er en observasjonsstudie, og dermed ikke egnet til å bevise noe som helst. Dette hadde du visst om du visste noe om vitenskapelig metode. Det beste du kan få ut av en slik studie er en hypotese basert på assosiasjoner, som deretter må utforskes i egne studier (CRT-studier).
Jeg kan også liste opp noen bøker, men jeg tviler på at du kommer til å lese noe som helst av de:
*Modern Nutrition: in health and disease - Den største boken innen internasjonal ernæringsundervisning.
*Nutritional Neuroscience
*Food Chemistry
Dette er tunge fagbøker innen ernæring.
*Good Calories, Bad Calories - Gary Taubes. Denne bør du lese om du er interessert i faget.
*Bedre uten brød - Wolfgang Lutz. Lege fra Østerrike som har behandlet titusenvis av pasienter med kostholdsintervensjon.
Hvis du også leser noe av Loren Cordain, evt ser det foredraget jeg postet tidligere i tråden, så ser du at det ikke eksisterer urbefolkninger som spiser noe i nærheten av det kostholdet du snakker om.
|