|
Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.
Dette var et svar til BenteR, om at dette forsøket er gjennomført. Det hadde ingenting med diskusjonen å gjøre
Hvorvidt du hadde løpt rundt dem er revnende uinteressant.
Gjerne, innmat (hva som helst av innmat) og egg.
Du som er så smart kan søke opp i matvaretabellen og sammenligne tallene selv.
Gå tilbake til forrige side der jeg sa meg enig med deg i at det beste er å gå til kildene på begge sider, og gjøre seg opp en mening utifra det man leser.
Dette er dog veldig tidkrevende å sette seg inn i, og det krever kunnskaper innen kjemi og biokjemi som tar tid å tilegne seg, samtidig som det kreves at man setter seg inn i vitenskapelig metode for i det hele tatt å kunne forstå forskningsrapporter.
Du er selv et meget godt eksempel på hvorfor dette er nødvendig, da du baserer deg på en observasjonsstudie som i beste fall kan gi assosiasjoner (nei, observasjonsstudier kan ikke brukes til å bevise noe som helst)...
Jeg har satt meg godt inn i forskningen på begge sider av diskusjonen, og jobber med dette daglig, da dette er mitt fagfelt og kommer til å være det jeg jobber med når jeg er ferdig å studere.
Du har fremdeles tilgode å vise noe faglig grunnlag for å uttale deg som du gjør, så alt du skriver blir å betrakte som menigmanns synsing.
Den eneste som fremstår som en religiøs fanatiker i denne diskusjonen er deg...
Kan du være så snill å lese postene mine da?
Les The China Study, Les bøker fra Rip Esselstyn, Dr McDougall, Dr Doug Graham, Dr Neal Bernard, Jeffrey Novick for å nevne noen.
Gå på sider som www.foodnsport.com altså jeg kan nevne til neste dag, men ingen gidder jo å se dem uansett siden jeg har nevnt dem 2-3 ganger før.
|