|
Sv: Lavkarbo og svigerfamilien
Så mange gode tips! Nå har det seg slik at jeg spiste mye mindre mat både fredag og lørdag, mens jeg var hos svigers! Svigermor hadde masse egg, så ble et par omeletter på meg! På lørdag skulle hun servere spaghettilasagne, men så oppdaget hun at det var tomt for spaghetti, og dermed ble det pastaskruer! Så jeg sparte hele "kvota" karber til kvelden, og pelte ut alt av pasta. Tror det gikk bra, i alle fall sier vekta mi det :P
Svigers er naturlig tynne, spiser knapt grønnsaker - har derfor LITE av det i hus. De synes det var et veldig spesielt valg av meg å begynne på lavkarbo, spesielt siden alt de vet om det er "farlig", så jeg og sambo prøvde å forklare det til døve ører.. De er jo vanligvis veldig snille og greie, men når det gjaldt dette var de liksom litt satt ut...
Det er vel naturlig at man respekterer hverandres kostholdsvaner, spesielt når de vet hvor mye problemer jeg har hatt med stivelse! Er jo flaut å gå fra bordet for å gå på do, fordi jeg får så problemer pga poteter.. Men nå har jeg ikke hatt NOE problemer siden jeg begynte med lavkarbo, så det er jo et tegn på at det virker, og jeg har IKKE lyst til å skeie ut, hvis jeg ikke må!
Skal en uke til Roma i juni, og regner med at det blir mye pizza og pasta da, så jeg sparer meg til det! Må prøve å være forsiktig da, men da skal jeg og sambo ferie 5 år sammen, og det er unntakstilstand
Håper at svigers lærer noe nytt om lavkarbo neste gang de kommer til helgeopphold hos oss! Da skal de virkelig få smake!!