|
Sv: Flere som skal begynne 1. mai?
Åh, folkens.. Vet dere hva som skjedde med meg i dag? Jeg satte med tilbake for å lese pensum, leste en stund, og ble skikkelig søvnig.. (Satt i senga og leste, kanskje ikke det lureste jeg har gjort) Først duppet jeg av der jeg satt, med boka i hendene, så la jeg meg ned - - og plutselig var klokka tre! Herregud. Jeg aner ikke når jeg sovnet, men det kan ikke ha vært mye over ett.. Kan det være fordi jeg er tilbake i ketose etter noen dager på "kjøret"? Blir nesten bekymret for at jeg skal være gravid jeg - min venninne merket at hun var gravid fordi hun var så sliten hele tida..
Lucifine: Jeg spiser mye squash, asparges (koster bare 19kr på Kiwi nå! Løp og kjøp!), tomat, brokkoli og blomkål(begge gjerne som pure/mos), sellerirot, kjørvel, champignon, hjertesalat(kongen av alle salattyper!), agurk, purreløk og aubergine.
Squash passer til all slags mat og er kjempegodt å surre med champignon og purreløk, og kanskje litt fløte eller CF. Det tror jeg må være mitt favorittilbehør. Ellers synes jeg denne aspargessalaten med chevre så sykt digg ut! Bama er et bra sted å surfe rundt for inspirasjon til nye grønnsaker man kan bruke. De har faktisk også bedre næringstabeller på grønnsaker enn næringsinnhold.no har. En ny grønnsak på repertoaret kan være motiverende hvis man er litt matlei også, synes iallefall jeg.
Til frokost må jeg innrømme at det ikke så ofte blir grønnsaker.. JEg spiser sjelden kveldsmat, det blir ofte to "lunsjer" og sein middag. Ellers regnes sikkert bringebær til "grønnsaker" i denne sammenheng, eller? Poenget er vel at de inneholder litt karber, og masse vitaminer og good stuff..
|