|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.
Huff, er det noen som vet hvor disse ekle små billene inni huset kommer fra? De er ca en cm lang, svarte, og med et orange felt midt på. Her har de dukket opp bla i en kjøkkenskuff, på gulvet på kjøkkenet, på badet .... Hvor kommer de fra? Jeg HATER å finne insekter inne, takler det ikke, jeg vil ikke bo med slikt rundt meg. Hvordan får jeg dem bort, og hvorfor er de her???
Jeg har også funnet noen fleskebiller i år og det begynner faktisk å bli et par, tre år siden sist jeg så noe til de så det er tydeligvis at iår er året. Har ikke funnet mange og det er på denne tida de kommer, akkurat som bananflua kommer uti august. Er enig at det er ekkelt, men fjerner bare de jeg finner med litt papir. Har all mat i tette bokser, så de kommer ikke bortpå det uansett. Pass på at du har maten i tette bokser, inkludert hundefor, hiv ut søppel og vær nøye med hygienen og at det ikke ligge matrester på kjøkkenet, så skulle det ikke bli noe stort problem. En og annen kan non dukke opp for det dessverre. Dessuten vær forsiktig med radar dersom du har dyr i huset, det er ikke noe bra vherken for tobente eller firbente.
|