Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-11, 15:42   #42
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: En bekjent trenger desperat å slanke seg!

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Jeg ville vært veldig forsiktig med å gå via kjæresten når det gjelder sånne ting som dette. Man vet ikke hva slags forhold de to har, hva de to snakker om og hvor åpen hun er omkring vekten/problemet sitt. Det er slett ikke alle som vil ta det fint at kjæresten bringer dette opp, eller (ikke minst!) at kjæresten har snakket med andre om hennes overvekt bak hennes rygg. Det er forskjell på å ha en kjæreste som støtter og backer opp hennes initiativ, og det å ha en kjæreste som tar initiativ til at hun skal slanke seg.

Av erfaring vet jeg at dette temaet ofte blir mye mer touchy når det er partneren som tar det opp. Hadde min mann snakket med en utenforstående og relativt fremmed om mine problemer og min overvekt så hadde jeg blitt kjempesint og såret!

Jeg mente at kjæresten kan begynne med lavkarbo og kalle det å ønske seg en sunnere livsstil.....trenger ikke nevne ordet slanking i det hele tatt....Og han trenger ikke involvere henne i det hele tatt - bare legge det frem at det er ham som ønsker seg en endring......hennes interesse vil komme naturlig etterhvert....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat