Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-11, 14:13   #322
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Noen marsstartere her?

Opprinnelig lagt inn av AneAne, her.

Regret, jeg ser at du bruker periodevis fasting, hvordan fungerer det for deg? Hvorfor gjør du det? Anbefaler du det for andre?

For meg er det veldig viktig da det holder overspisingen i sjakk og jeg går ikke ned i vekt uten den. Jeg faster i 15 timer, fra kl 22 til kl 13 og jeg går ikke ned i vekt før etter kl 10, merkelig saker men sånn er det. Jeg anbefaler det til de som er friske og aldri har hatt spiseproblemer ala spisevegring eller anoreksia, de vil få seriøse problemer ved å begynne med dette. Men om du bare står litt fast så anbefaler jeg det! Jeg har lært meg å kontrollere meg selv ved hjelp av dette og har bedre selvbeherskelse. Dessuten legger jeg meg tidligere også og har fått ei fin døgnrytme.

Om du vil prøve så må du ikke tenke at du ikke skal ha noe i kroppen på den tiden, for du kan fortsatt drikke væske og det burde du også forsåvidt. Jeg drikker grønn te til frokost hver morgen i stedenfor å spise.
Fastetiden kan du velge selv, men rundt 12-16 timer er ei grei tid, og du kan slik som meg inkludere søvn under disse timene. Men om du er frokostmenneske så bør du vurdere å starte fasten tidlig kveld slik at du kan spise tidlig også, visa versa.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat