|
Sv: Lavkarbo og svigerfamilien
Jeg møtte litt sånn, aahhhh, du kan jo ikke sise noen ting lenger fra min mor. Men hun sa ikke mer enn det og jeg forsynte meg av det jeg kunne spise og lot det andre ligge. Var jeg invitert så forhørte jeg meg på forhånd hva hun skulle lage og var det noe jeg ikke kunne spise så tok jeg med meg egen kjapp mat så jeg kunne spise sammen med dem.
Har ikke vært sammen med svigers etter jeg startet på dette for 9 mnd siden, men min egen familie er vant til at jeg ikke spiser samtidig og den samme maten som dem lenger. Holder dem med selskap, men jeg spiser når jeg selv er sulten. Og når vi er sammen med svigers så kommer jeg til å gjøre det samme. Der spiser de middag tidlig på dagen, samt kaffe og kaker på ettermiddagene.... Kommer ikke på tale. Jeg kommer til å kjøre mitt eget løp og kjøpe inn min egen mat og lage det når jeg er sulten, så får jeg heller holde dem med selskap når dem spiser. Hvis de har mat jeg kan spise, så kan jeg spise litt om jeg er sulten. JEG føyer meg ikke til andre når jeg har funnet ut hva som fungerer for meg og jeg akter ikke å skli ut , få magesmerter for å føye andre. Glem det. Gjør som du vil og det som fungerer for din kropp og helse.
Svigermor sier nok ingenting, hun er ikke vrang, men jeg forventer ikke at de skal føye seg meg heller, så da ordner jeg maten min selv.
|