Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-11, 21:18   #20
taraquin
Medlem

Medlem siden: May 2011
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Fallgruver med lavkarbo?

Jeg skal såklart ikke si at dere har feil, bare merkelig at ingen studier så langt har klart å påvise denne sammenhengen, når man bl.a ser at de med diabetes 2 ikke får blodsukkerendringer. Synes også det er rart at det ikke er rapportert om noen problemer ift diabetes 2 som sliter veldig med insulinresistens. Greier ikke helt å forstå hvordan ørsmå mengder av proteiner kan øke blodsukkeret. Men jeg er åpen for at det kan gjøre det hos noen, tror dog ikke det er så mange. Om kroppen tror den får sukker og øker blodsukkeret øker, hvorfor skal ikke da kroppen tro at den får mat og gjøre oss sultne og dermed få oss til å spise mer? Hadde vært flott om noen av dere som opplever dette hadde henvendt dere til en et senter som driver medisinsk forskning, f.eks NTNU, da dette motsier det som er gjort av forskning og sånn sett kan ha store innvirkninger ift diabetes 2, metabolsk syndrom etc og bør absolutt opp i lyset mener jeg

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat