|
Sv: Bo hos svigers - hjelp!
Selv så velger jeg å ta med meg noe som jeg kan spise, så slipper de å stresse. Og hvis jeg tilfeldigvis kan spise det de serverer så gjør jeg det.
Jeg tar med meg f.eks. litt brød, knekkebrød, så er frokostene skjelden nnoe problem, eller jeg koker meg et par egg.
Som hun med glutenfrittbrød over her, der de virkelig har prøvd og så blir det feil, så er det jo ekstra vanskelig å si nei takk.
Min svigermor, prøver veldig, pisker krem uten sukker og sier at jeg også kan spise, men ofte blander hun inn litt appelsin og frukt da, slik at det blir feil likevel.
Hun bruker bare litt gjevning osv. Men hun koker ofte grønsaker jeg også spiser ved siden av, så da hender det nok jeg ser igjennom det med sausen.
Men vanskeligere å avvise når de prøver, men så er det ikke lavkarbo likevel. Det resulterer jo ofte at de blir mere usikre. Men min familie og min svigerfamilie, blir ikke fornermet når jeg har med noe selv. Jeg ønsker minst mulig oppmerksomhet da, men det hender jo at noen ikke skjønner eller ikke forstår at jeg heller ikke kan spise gullerøtter og kålrot for det er jo grønsaker.
Men jeg forventer ikke at andre skal lage mat tlpasset meg, det for jeg ordne med selv.