|
Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?
Synst ikke vi skal innbille oss at det er lavkarbo som gjør at folk bruker mindre penger på mat, det er nok heller tankesettet vårt som gjør det. De som er på høykarbo kan spise akkurat det samme som oss men komplementere med matvarer som ris, pasta, potet og mel da må det selvfølgelig bli billigere.
Det at man spiste mye snop, junk og spiste mere ute på restauranter når en var på høykarbo bør jo strengt tatt ikke med i regnestykket da det blir en urettferdig sammenligning. Folk som har hatt tenkt økonomisk på høykarbo har det naturligvis billigere. Men kan tenke meg at 95% + på høykarbo ikke tenker så mye over hva de bruker som vi gjør så det jevner seg ut.. Hvorfor tror dere at de fleste av oss vet hva matvarene våre koster etc.. Joda det er nok fordi det er en smule dyrere enn et "normalt" kosthold 
Prisen er dog en veldig liten del av kostholdsendringen, det jeg merker mye mer er tid man bruker på kjøkkenet. Det blir sykt mere tid brukt på både å lage mat og vaske opp etter seg når man er vandt til spagetti+kjøttdeig, ris+kylling, en pose nudler, eller en grandiosa. Ikke minst bruker jeg mye mere tid på butikken noe jeg regner med går over etter en del uker når jeg endelig har lært meg hva jeg ikke kan spise 
|