Tråd: Ost?
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-05, 14:56   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Jøss - dette var nytt for meg.. Så det å f.eks spise 1 boks CC hver dag + 3-4 babybel.. kan bli for mye?

Og hvorfor kan det hemme vekttapet, egentlig?

Her er det snakk om induksjon - og da skal du ikke spise CC i det hele tatt Ferskost skal man IKKE de første 14 dagene..... eller så lenge du velger å følge induksjonen.

(i følge originalutgaven Dr. Atkins New Diet Revolution - 2001/3 utgaven - side 125) Om noen har lest motsatt i den norske utgaven er det dessverre en av feilene den norske utgaven - den er nemlig basert på den utdaterte 1992 utgaven av originalen).

Hvorfor ? Det er nok for å fjerne alle de matvarene som kan virke hemmende på vekttapet i begynnelsen. Det er mange som opplever at de IKKE tar av når de spiser meieriprodukter, herunder ost. De kan f.eks. ha problem med gjær ..... Det gjelder faktisk alle faser. Jeg har måttet være forsiktig med alle typer meieriprodukter hele tiden. Også kremfløte - og jeg som eeeeelsker piska krem !!

Men etter induksjon kan du iallefall spise ferskoster som cottage cheese og kesam etc. Om du IKKE går ned i vekt selv om du følger reglene er meieriprodukter en av de tingene man bør prøve å kutte ut for å se om de kan være årsaken. MHM f.eks. fant jo ut at det var en av hennes "problem matvarer".