|
Sv: Starthjelp?
Lurer på det samme som trådstarter lurte på egentlig. Jeg er helt ny og har ingen planer om å følge noen av "guruene" til punkt og prikke, men begynne i det små. Jeg har heller ingen planer om å være i "ketose" da jeg ikke er villig til å slutte med å drikke vin og dra ut i helgene osv. Det jeg derfor lurer på er de små tingene man kan gjøre i hverdagen og som er "lett" å gjøre uten å måtte sette seg for mye inn i ting? Jeg har kjøpt boka til Hexenberg og lest en del på nett, men utrolig mye å sette seg inn i. Jeg har skjønt at lavkarbo-livsstil kan være alt fra under 20 g karbs om dagen og opp til 100 g. Personlig vil jeg prøve å kutte ut brød, poteter, pasta, ris, godteri osv, men trenger enkle forslag til hva jeg kan erstatte det med. Har kjøpt ingredienser for å lage proteinbrød, og har skjønt at jeg kan fråtse i grønnsaker til middag f eks (er ferdig frossenblandinger ok??). Hvilke andre ting bør jeg ha i kjøleskapet som er lett å lage noe av og i tråd med lavkarbo-livsstilen? Jeg har kjøpt egg, gräddost, tine meierismør, kyllingfileter, bacon og grønnsaksblandinger, men ønsker gjerne tips til andre ting 
Dersom jeg bestemmer meg for å ligge på ca 50 karbs om dagen, har det da mye å si hva slags karbs det er? Hvis jeg en dag holder på å "sprekke" og "må" ha karbs, kan jeg da f eks spise et stykke grandiosa (og regne ut hvor mye jeg kan spise av det for at det skal bli 50 g karbs) og spise 0 gram av karbs fra andre ting resten av dagen? Er det det samme hva slags type karbs man spiser så lenge man ikke går over 100 gram f eks? Blir glad for alle svar 
|