|
Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?
Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.
(ett par av dere andre som har kommentert mitt innlegg vil jeg benytte min evne til å overse, dere er så usaklige i tråd etter tråd her inne at jeg later som om dere ikke finnes dere har en evne til å såre andre med deres innlegg, kunne kanskje vært en ide med litt kurs i nettetikk?)
Du kan da til tider virke unødvendig krass du også på den måte at du legger mer i det folk egentlig sier! Jeg tror denne krassgreia går på rundgang og til slutt utjevner det seg. 
Når det gjelder kostnader lavkarbo/høykarbo har jeg funnet ut at det er billigere på lavkarbo. Jeg var og er også en av dem som fyker rundt og kjøper det som er på tilbud. Mye å spare hvis plutselig indrefilet av storfe kommer på salg til 159-199 kr kiloet i stedet for 499-549 kr! JA, jeg spiser indrefileet jeg også og er glad i GOD mat som ofte kan være dyrere enn annen mat. Men koteletter til 29.90 for kiloen kokt opp i fløte tilsatt estragon kan også være megasnadder!
Du sparer faktisk mye på mengden mat ved å sørge for at maten er fet nok. Salat er jo billig (som regel), og det spises jo uansett hvilken retning man har.
Vi er som jeg nevnte tidligere 5 stk og jeg bruker 1500 kr pr uke på mat og da er indrefileet inkludert! Det GÅR an! Man må bare være litt "om" seg. Nytter ikke fyke på Jokern og bare stappe alt man vil ha i handlekurven, da kan det fort bli dyrt.
Så tilbake til det trådstarter spurte om...
Vi spiser:
Egg (tilbud på coopen, 29 kr for 24 egg)
Fløte
Rømme
Ost (tilbudsost til 49 kr kilo)
Skinke (boksskinke når den er på tilbud til 15 kr boksen)
Brokkoli (tilbud 10 kr)
Indrefilet (tilbud 199 kr kilo)
Fisk (40% avslag på ica/spar/coop)
Kjøttdeig (coop 19,90)
Bacon (DER er jeg kresen.. baconet jeg kjøper er ikke innsprøytet med vann, det koster mer, men du får mer.. 159 kr kilo)
Smør
Grønnsaker (kan variere mellom 15 kr kilo og 50 kr for samme produktet, gjelder følge med)
etc etc
Var forresten ølhund jeg! Kuttet det ut til fordel for rødvin, ble mye billigere da..
Har dessuten begynt å lage både hvitvin og rødvin hjemme, knallgodt og knallbillig!