|
Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?
Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.
Enig med snopsy ang mye fokus på kostnadene ihht lavkarbo, vil abselutt
påstå at vektnedgangen og en sunnere kropp er verdt litt ekstra om man
ikke klarer å holde kostnadene nede
Kan jo også se sånn på det at når man har gått ned i vekt er det lettere
å finne kupp av klær på salg siden det somoftes er de minste
størrelsene som henger igjenn 
Nå er det vel ikke noen sammenheng mellom å stille spørsmål vedrørende kostnader og det å ikke synes det er verd de ekstra kronene?
Jeg hadde ikke spist den maten jeg spiser dersom jeg ikke syntes det var verd det, men jeg synes det er interessant å se hva de som bruker mindre penger på mat per i dag faktisk spiser.
Noen spurte hva jeg spiste før, ser sitatet ikke ble med. Jeg spiste vel ganske Grete Roede-aktig. Om man kan si det slik. Det som gjør at kostnadene blir høyere her er storsett meieriproduktene, når jeg spiser brødmat kan jeg ikke spise mat med melk. Snodig nok kan jeg det når jeg holder meg unna brødmat så da går det en del. I tillegg må jo jeg ha egne produkter når resten av familien spiser fiskekaker, pølser o,l. Nå har jeg dessverre ikke noe å spare inn på snop o.l, for slikt spiste jeg svært lite av. I tillegg spiser jeg nå grønt til alle måltid pluss ekstra pålegg o.l for å erstatte brødet. Så det blir en del ekstra ja.
Det er spennende å se hva andre spiser og handler, vi prøver jo å kjøpe den billigste maten, ha ukesmenyer o.l, men vi bruker penger som fulle sjømenn når vi er på matbutikken har jeg følelsen av. Men som sagt, det er av eget valg, så jeg klager ikke, det er kun av ren interesse jeg spør.
|