|
Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?
Jeg handlet inn mye spesialgreier i starten, og da mye på helsekost, så det følte jeg var kjempedyrt. JBKM, glutenmel, cocosa, fiberhusk osv. Bakemiksen var vel heller ikke billig, da jeg endelig fant den på Ultra..
Nå har jeg stort sett det jeg trenger av spesialprodukter, og føler vel da at jeg har et noe dyrere kosthold enn tidligere, selv om jeg alltid sparer, kjøper endel tilbud og som oftest handler på Rema.
Jeg lager lavkarbomiddager til alle i familien, stort sett, om ikke barna har besøk eller det skjer noe spesielt, dvs jeg gidder ikke lage pasta/poteter/ris når jukseris, broccoli/blomkålstappe osv er såpass godt likt, men ellers har vi en blanding av høykarbo/lavkarbo i hus..barna får syltetøy av og til, kaviar, servelat, sånne hverdagslige ting.. vi har vanlig, grovt brød til barn og far osv. Har også sneket inn Fedonbrød (som barna tror de ikke liker, men som de egentlig liker godt når de tror det er vanlig brød). Det koster også endel mer.
Nå går det mye mer egg, ost og kjøttpålegg enn før jeg la om, og det er klart at det er dyrt. MEN her i huset pleide vi å kose oss med take away-sushi, nesten en gang i uken, ..det gjør vi jo da ikke lenger, og dermed har egentlig utgiftene våre gått ned sånn sett. I tillegg hadde vi høye matutgifter tidligere også, for vi har alltid kjørt et delvis karboredusert kosthold og brukt mye grønnsaker.. Sånn sett er jeg kanskje ikke helt representativ.
Så jeg er vel i utgangspunktet enig med Peppa Gris, jeg da. Lavkarbokosthold for meg er noe til endel dyrere, men akkurat i mitt tilfelle billigere pga sushistopp.
Sist redigert av Bravo : 19-05-11 kl 12:21.
|