|
Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?
Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.
Her spiser mannen og ungene det de alltid har spist, i tillegg har vi nå mye mer rømme, fløte, div oster, lavkarboknekkebrød, lavkarbokjeks, kjøttpålegg osv. I tillegg går det mye mer bacon, egg, grønnsaker (vi har alltid spist mye grønnsaker, men nå blir det jo enda mer), rene kjøttprodukter osv.
Så i tillegg til de vanlige utgiftene til mat kommer det nå i tillegg alt dette, og da blir det klart dyrere. Jeg nekter å spise egg til hvert eneste måltid for å holde kostnadene nede, ikke er jeg typen som kjører innom fire butikker på hjemveien for å få tak i alle tilbudene, ikke bor vi nært sverige. Med andre ord vi bruker ikke mer energi nå på å få billigere mat en før, og da stiger kostnadene ganske så kraftig.
Da velger man jo på en måte selv at det skal bli dyrere å spise lavkarbo, da. Poenget er vel at det ikke trenger å bli dyrere om man bare er litt bevisst. Man trenger jo ikke å gå innom fire butikker på hjemveien, man kan spare godt på å velge billigmerket i sin lokale butikk Og noen besparelser på høykarbosiden må dere jo ha gjort, for du spiser vel ikke dette lengre og da må dere jo bruke mindre penger på selve høykarbomatvarene? Jeg bruker i hvert fall ikke noe særlig ekstra energi på å finne billigere mat. Jeg handler i en fast butikk, sjekker næringsinnholdet på de ulike alternativene og velger den billigste varen av det som er ok å spise. Og så tar vi en sverigetur en gang hver andre måned omtrent for å fylle fryseren med kjøtt, noe vi også gjorde da jeg spiste høykarbo.
Så hovedpoenget er vel at man velger helt selv akkurat hvor mye dyrere eller komplisert man velger å gjøre et lavkarbokosthold. Det kan bli dyrere og mer krevende, eller det kan bli akkurat like billig og lite energikrevende som før.
|