|
Sv: Når "slipper" normalt kiloene ..?
Opprinnelig lagt inn av moradi, her.
Hei.
Jeg er også utrolig utålmodig når det angår vekta. Har vært i ketose i ei ukes tid, og hvis det ikke viser noe på vekta i morgen tidlig, så blir jeg deppa..
Er 1.60 høy og veier i overkant av 80 deprimerende kilo.
Krysser fingre for morgendagen, hvis ikke er vel ikke denne kuren for meg..
Jeg gikk ikke ned et gram de første 6 mnd på lavkarbo... så la nå ikke vekta bestemme om du skal bli deppa eller ikke, livet har så mye mer og by på I tillegg så tar det 2-8 uker før man får i gang ordentlig fettforbrenning. Lavkarbo er ingen hurtigløsning - men en livsstil - så nyt maten, lær deg om kostholdet, og tenk framover! 
Endring tar tid - og hvis du kun lar ting få en ukes sjanse før du bestemmer deg for at dette ikke er noe for deg - så tror jeg du går glipp av mye bra Sammenlikn det med og lære matematikk, jeg skjønte ingenting med en gang på vg og bestemte meg for at matematikk ikke var noe for meg. 10 år senere tok jeg opp matematikk på ingeniørutdanning, med lærere som LOVTE at jeg ville forstå - etter en tid! Matte er et modningsfag og man må ofte følge metodikk uten at man i starten forstår hvorfor, det samme er det med lavkarbo - man følger reglene for en retning, men vet kanskje ikke helt hvorfor før man har lest litt litteratur - og kroppen må også få tid til å forstå og tilpasse seg den nye situasjonen.
På lavkarbo er det GANSKE mange ting som skal skje i kroppen din de første ukene.
Sitat:
It’s important to consider that, if you have a metabolism that’s been running on glucose for decades, your metabolism is not in a healthy state and therefore will need some time to realign itself with the input of proper nutrition. You’ll need to give your body some time to adapt to the new fat-burning state. A whole new set of enzymes will need to be re-manufactured, which can take a few weeks to accomplish.
Link til siden jeg fant dette på. Du kan også stikke innom www.espenrostrup.com for å lese mer om lavkarbo generelt 
|