Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-11, 09:11   #8
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere?

Jeg spiser mye egg, kjøtt, fisk, litt meieriprodukter og frosne grønnsaker og bær. Vi handler det meste av kjøttet i Sverige, og jeg har ikke noe spesialgreier fra helsekosten (utenom en pose sukrin som har vart i evigheter og et glass jbk som ikke er åpnet enda ). Ellers ble det kjøpt ganske mye snop før i helgene, men en av ringvirkningene av at jeg ikke spiser potetgull, sjokolade og is lengre er at mannen min også har trappet kraftig ned på det. Ellers spiser jo han den samme maten som meg utenom at han i tillegg spiser pasta/ris/poteter og brød, og det er jo ikke så dyrt det (joa, brød er litt dyrt, men mannen min spiser mer egg og mindre brød nå enn før). Han drikker jo også juice og spiser yoghurt, men det er jo utgifter som alltid har vært der, og forskjellen nå er jo at jeg ikke drikker juice eller spiser yoghurt overhodet. Før lavkarboens tid ble det jo kjøpt en del light-produkter her i hjemmet, og dette er ofte dyrere enn fullfettproduktene. Dette kjøper vi jo heller ikke lengre. Jeg syns altså ikke at det er noe dyrere med ketogent kosthold enn "høykarbo"-kosthold, tvert imot. Men da jeg spiste Fedonsk merket jeg faktisk at det i sum ble litt dyrere, for da spiste jeg jo pumpernikkel, yoghurt, nøtter, bønner, linser og en del andre ting som jeg ikke spiser nå lengre.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat