Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-11, 11:03   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Når "slipper" normalt kiloene ..?

Gerd har sagt det meste - vil bare også framheve at du er ikke særlig overvektig BMI messig - og dermed bør du smøre deg med tålmod og begynne og jobbe med og bli komfortabel med kostholdet siden du bør spise dette over tid mer eller mindre modifisert om du vil gå ned - og holde vekta

Forventningene dine er så store og du er så utålmodig at du risikerer å gå i fella "dette virker ikke" også spiser du bare helt feil og legger på deg reelt. Hvem har vel ikke vært der noen ganger opp gjennom årene? Vei deg en gang i uka maks - se samtidig på dette som et varig kostholdsskifte, ikke bare en slankekur for slik fungerer ikke lavkarbo

Jeg synes også det ser ut som om du spiser LITE mat - men det er bare utifra det jeg antar - siden du ikke nevner særlig mengder på kjøtt og grønnsaker.

Vannøkning i kroppen pga eggløsning/menstruasjon, saltmat dagen før, vært i ro når du vanligvis er i mye aktivitet osv kan være årsaken til kiloen. Jeg vil også anbefale at du måler deg med målebånd snarest, siden vekta muligens kommer til å bli en utfordring på motivasjonen din

Drikk nok vann, lær deg og nyt maten og velg innimellom proteinkilder med mer fett i seg - som laks, makrell, entrecote, nakkekotelett, grillet kylling osv.

Dette går nok bra - husk at stress IKKE hjelper på vektnedgang!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat