Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-11, 00:29   #1981
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Opprinnelig lagt inn av slektskap, her.

Kjenner igjen den med å spise lavkarbo men ikke sunt. Det gjorde jeg sist. Og når jeg tok lang pause da så snek det seg jo SÅ bra på igjen fordi vanene var de samme. Denne gangen spiser jeg bedre, massiv salat hver lunsj på jobb, og lite erstatninger. Utenom Nannahs knekkebrød-varianten min da, men den hjelper for magen syns jeg, med alt det linfrø i. Og så bittelitt sjokkiserstatning har det blitt, men det er lite i forhold til det jeg tidsvis stappet i meg før av vanlig sjokolade.

Omsider somlet meg til å notere ned blandingen av "sjokoladen":
NB: du må like kokos!

Variant I:
100 g cocosa virgin
100 g kokos (coop sin har bare 6,5 karber)
100 g kokosmelk (hender melken har "skilt seg", så tok det som var hvitt og fast.
40 g økologisk kakao
60 g sukrin

Smelt cokosaen og ha i resten. Blir beinhard i kjøleskap og passelig i romptemp, da kan man ta ei teskje. Smelter på tunga!

Variant II:
80 g cocosa virgin
100 g kokos
100 g mascarpone
30 g kakao
50 g sukrin
+ ca 40 g kokos til å rulle i.

Smelt cocosa, ha i resten, kokosen til slutt. Del røra i to og lag to pølser inni plastfolie. Del så hver i 10-12 biter/skiver som rulles i kokos. Evt kan du ha kanel og eller chilli i kokosen det rulles i. Sett kaldt. Må stå i kjøleskap pga mascarponen. Mer tyggmotstand i denne, ganske god! Ca en karb pr stk.

Er ikke dette sinnsykt kvalmende?

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat