Tråd: Soyaprotein
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-05, 10:15   #21
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Som nille skriver er vi forskjellige og alt virker ikke på alle. Jeg har personlig god erfaring med at jeg går ned ved å spise mer soyaprotein og mindre melkeprodukter. Dette stemmer også ifølge blodtypedietten - fordi for blodtype A er soyaprotein gunstig for vektnedgang, det samme er mye grønnsaker/fiber og oljer.

Hemmende for vektnedgang er: melkeprodukter, hvete, limabønner/nyrebønner og kjøtt (personlig har jeg erfart at dette stemmer, men da kun på høy-karbo-mat. Dvs. at med blodtype A's mage med lite magesyre sliter den ekstra mye med å fordøye stivelsesrike matvarer (karbohydrater) sammen med fett/proteiner). Når jeg spiser kjøtt sammen med grønnsaker, går det fint - jeg blir ikke oppblåst og jeg går ned i vekt.

Vel, vel - ennå mer å tenke på for deg det da, stakkar. Men altså, det som fungerer for noen fungerer ikke for alle andre. Du må prøve og feile litt når det kosthold, tror jeg. Så lenge du føler deg frisk og vekta er eller går der du vil ha den, behøver du kanskje ikke tenke på det. Ellers kan du jo forsøke å kutte ut soyaflokker og ellers spise akkurat likt det du gjør og se om det gjør noen forskjell.

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat