Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-11, 19:16   #7683
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

det er jo kun datatilsynet og ev. andre øvrighetspersoner som skal ha tilgang på dette,

Datatilsynet har ingenting med det å gjøre, de bare passer på at ingen misbruker denne type informasjon. ISP'ene sitter på informasjonen i ei ukes tid, og kan levere det ut til politiet på forespørsel. Frem til datalagringdirektivet kommer, da kan alle med litt over gjennomsnittlig IT kompetanse skaffe seg det (hvertfall hvis de har samme sikkerhetsnivå på lagringa som regjeringsnettet har i dag)

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

om det finnes en reell sjanse for at en eller annen random bruker f.eks her inne kan plutselig stå på trappa mi fordi han eller hun har funnet IPen min

Jepp! Hvis de har gode kontakter med lav moral hos f.eks nettleverandøren din. En fyr stalket meg en stund for mange år siden, kun basert på en ip-adresse og et internett-nick. Og bekjentskaper hos Telenor....