Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-11, 13:57   #27
ElisaT
Medlem

ElisaT sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 54
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Derfor bør man trene når man går ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Hvor mye karbo ligger du på? Trener du hard styrke? Pump, step etc er desverre for utholdenhet å regne da det er alt for lett og høyreps til at det blir styrke ut av det, ikke sikkert det er det du trener? Du kan f.eks legge inn sprintintervaller i svømming, løping etc da dette kan bygge bra med muskler og dermed få de viktige parametrene jeg nevner som bl.a kan redusere midjemål. Rot med hormonene og spesielt overgangsalderen kan gjøre vektnedgang svært vanskelig for en periode men ikke sikkert det gjelder deg heller? Evt kan det hende du spiser litt for mye? Ikke alle opplever den sterke metthetsfølelsen på lavkarbo like mye som andre og spiser litt for mye. Du kan f.eks øke inntaket av proteiner da de metter mest og støtter opp under hard trening, flere av proteinene er ketogene og vil sånn sett rote minimalt med ketose om du er i det. For både utholdenhetstrening og styrketrening er 2 gram pr kg kroppsvekt fornuftig, selv om mange på lavkarbo allerede ligger på dette og av og til over

Ligger på mellom 20 og 30 karber, tar det litt som det kommer. Er ikke på ketolyse, orker ikke stress med sticks, etc. Kjenner på kroppen hva jeg trives med.

Trener alt hard styrke til yoga, men har rundt 3 økter i uken med styrke i snitt. Går/løper litt også, bor i veldig ulent terreng så det blir endel toppturer med naturlig intervalltrening. Kjenner jeg liker variasjon best, da er treningen morsommere.

Ikke overgangsalderen enda her, men har ikke mensen, så jeg er forskånet mye av hormonkaoset !

Ligger på rundt 1400-1800 kcal om dagen, rundt 10% karber, 40% proteiner og 50% fett. Kjører helt greit kosthold, godt og variert, er så heldig at jeg er gift med en kokk som lager god og riktig mat.

Har tenkt å legge inn flere toppturer for å se om det hjelper, 2 1/2 time tar en tur. 1 1/2 time til toppen og så 1 time ned.

Takk for tips så langt!