Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-11, 22:08   #10
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Birkebeinerløpet 2011

Jeg har trent jevnt og trutt siden januar etter årevis med sofasitting, og deltok på Sentrumsløpet nå i mai, og har bestemt meg for å melde meg på Birken Hva du velger tenker jeg bør komme av hva slags treningsgrunnlag du har (hvor mye tåler knærne dine), hvor mye du tenker på å trene og hvor mye du veier (jo høyere vekt jo høyere belastning).

Også et viktig tips, som virkelig ikke kan understrekes nok! IKKE bli for ivrig med løinga i begynnelsen! Løping er det som er hardest for knærne, og ledd og senere tilpasser seg belastningen i mye saktere grad enn muskulaturen gjør.. Om du løper i motbakke, løp endel med stigning, det avlaster knær, samt gå MYE i motbakke i begynnelsen, og avlast med å sykle og ro, samt ellipsemaskin

Nå fremover mot Birken ser jeg for meg at jeg kommer til å løpe rundt 25 km i uka, fordelt på rundt 4 økter - og jeg har som sagt noen måneders grunnlag. Jeg har måttet endre litt på treningen nå, fordi knærne har begynt å krangle etter litt for mye overivrighet siste ukene for Sentrumløpet.. Så nå er det ellipse og sykkel for meg i noen uker frem til knærne er fine igjen.

Lykke til, og kanskje vi kan bruke denne tråden for felles inspirasjon?