Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-11, 17:09   #10
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Jeg ble fortalt av en lege da jeg var på sykehuset nettopp grunnet vannansamling at det faktisk går an å være dehydrert OG samle vann samtidig. Jeg samler vann i føttene, rundt brystkassen og øyelokkene. Først i beina og deretter brystkassen. Når det når brystkassen tar jeg vanndrivende ellers kan jeg regne med både pustebesvær og og at jeg ikke klarer annet enn ligge pal...

Det pussige er at samtidig som jeg har disse vannansamlingene har jeg fått påvist at kroppen har en vannprosent på 37-38 %, jeg trives best på 38, men damer bør ha

Sitat:

Kroppens vanninnhold i prosent – hva er det ? Væskemengden i kroppen målt i prosent av den totale vekten.
Vannprosenten vil øke hvis fettprosenten synker og om muskelmassen øker.
Derfor ses fettprosent og vannprosent i sammenheng.
Vannprosenten hos menn bør ligge på ca 50-65% og hos kvinner 45-60%.
Vann er meget viktig for alle kroppens viktige organer, derfor bør man tilstrebe å ligge
innenfor intervallene.

Skulle jeg ha strebet etter det hadde jeg nok ligget med buken i været grunnet at hjertet takket for seg. Jeg går på blodtrykksmedisin med vanndrivene til tross den lave vannprosenten jeg har.