|
Sv: Flere som skal begynne 1. mai?
Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.
Det skal jeg Luci!
Men hva er dagsbehovet mitt? Jeg har sett at 1g protein pr kg kroppsvekt og max 15 kh, resten fett?? Og hvor mye??
Er litt "redd" for mye fett, skummelt med det så mye fett er så redd for å legge på meg..
Hei du
Jeg mener å ha lest her inne at passe mengde protein er ca. 1-1,5 g per kg ønsket kroppsvekt. Hvis du trener endel lønner det seg å øke litt, og nyere forskning viser at du uten problemer kan spise opp mot 2 ganger kroppsvekt (ikke lest selv, men har lest der her inne, mener det var Nerthus som sa det, og det er jo en rimelig sikker kilde ) Dvs at om ditt mål er 60 kg og du trener litt, så bør du spise ca. 90 g protein per dag. Fordelingen i henhold til ketolyse skal vel være 75 % fett, 20 % protein og 5 % karbohydrater. Om jeg ikke husker feil....?
Jeg og strever veldig med å finne ut hvor mye som er passe mye. Det der "spis når du er sulten og stopp når du er mett" høres veldig bra ut, men ikke så lett og leve etter. "Fettangsten" etter mange år som kaloriteller sitter igjen hos mange av oss tror jeg!
Har lest her inne at noen må telle kalorier i tillegg til karb. Gjør dere det? Og hvor mye bør man ligge på tro....?
|