Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-04, 11:04   #9
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lullen

Jeg fikk avkreftet av Astma og Allergi legen om at kostholdet til en som har ADHD/hyperaktiv ikke spiller en så stor rolle som vi tror. Bare 1 % av de som har denne diagnosen blir bedre av diett mente han.

Men jeg selvfølgelig enig i at det er altfor mye sukker i barnas mat.
Jeg har en sønn som er VELDIG aktiv og har mye uro i kroppen. Barnehagen ville at vi gikk til legen for å utelukke at han får i seg mat i løpet av dagen som han reagerer på. Men som sagt mente legen at uroen i kroppen ikke hadde noen sammenheng med hva han spiste.
Men vi ser jo at han blir mye mer "hyper" når han får i seg sukker. Og sukkererstatninger som feks er i light brus får han eksem av. Så nå er vi veldig påpasselig hva han får i seg av sukker Det blir lite prim og brunost framover for å si det sånn

Foreløpig er han bare 2,5 år, så det er jo altfor tidlig å sette noe diagnose på han og jeg har heller ikke tro på at han har ADHD heller...

Mener du virkelig at prim og brunost er det han blir hyper av? Det er kun lettvarianten av prim som er tilsatt sukker og melkesukker har lav GI. Det er også mye fett og protein i brunost. Hvitost er selvsagt bedre da.
Mine barn er ikke hyper men de har ett annet problem og det er bilsyke. For å unngå at de blir bilsyke så passer jeg på hva de spiser før vi drar på biltur og har funnet ut at syltetøy, nugatti og annet søtpålegg må unngås . Når det gjelder drikke så må brus, jus, nektar, leskedrikk og te med sukker unngås. Jus og leskedrikk er faktisk verst. Melk går helt fint.
En gang fikk den yngste datteren min en proteinmeal (måltidserstatter) som innehold fruktose og det førte til at hun ble bilsjuk for første gang.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat