|
Sv: 50 i bmi, gravid og på lavkarbo
Det finnes flere måter å behandle overspising på. Jeg ser du prøver å endre mønstrene i livet ditt og det er kjempebra, En fin start!
Årsaken til oversising er ofte kompliserte og tar tid å forandre. Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver, selv om jeg ikke er gravid. Min Løsning etter å ha jojo slanket meg i mange år, er terapi. Jeg har gått hos psykolog i over 2 år.Jeg er et helt annet menneske nå en jeg var da jeg startet. Mye av overspisingen er borte selv om jeg sprekker i blandt, klarer jeg og hente meg inn før "skaden" er blitt for stor.
Jeg ser du vil bli glad i deg selv, og det tar tid å løse opp i destuktive tanker og ikke minst lytte egne følelser. Alt kan læres! Da er det godt å ha en terapaut som kan forstyrre inngrodde tanker som ikke vil slippe taket.
Og det hjelper!
Vet ikke om dette er til hjelp, men det er så lett å bare fokusere på hva man skal spise, eller ikke spise. Man glemmer lett årsaken til at ting er som de er og man er kommet dit man er.
For all det, det er bra du er igang og lykke til med graviditeten og målene du har satt deg