Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-11, 07:04   #13
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mister håret?

Opprinnelig lagt inn av Tor63, her.

Tror faktisk at det har med lavkarbo og hormonendringen i kroppen å gjøre. Opplevde selv at dusjen var full av hår for første gang i mitt liv. Etter en stund gikk det over igjen, og siden har alt vært som normalt. Det kom bare en stund etter omlegging til LCHF. Vet om flere som har hatt lignende erfaringer.

Nope! Niks med LCHF å gjøre. Men det har ALT å gjøre med at kroppen ikke får den næringen den er vant til og blir stresset. Det skjer like gjerne på magre dietter som på LCHF.

Prosessen kalles telogen effluvium og er fullstendig normalt etter kostholdsendring, så jeg vil gjerne ha meg frabedt at folk skylder direkte på LCHF når det ikke er DET, men kostholdsendringen.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat