Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-11, 13:38   #17
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan ligger dere ann "prosentvis" iløpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Jeg har selv fundert litt på denne fordelingen etter å ha lagt inn maten min på diett.no. Skal man se på prosentvis fordeling for energi, det vil si hvor stort bidrag de tre hovednæringsstoffene har hatt til den totale mengden energi? Eller skal man regne ut prosentvis fordeling med tanke på totalt inntak i gram? Man vil jo komme frem til to ulike resultater, vil man ikke?

Det er energifordelingen du skal se på, ja. Altså, når noen sier du bør ha i deg 70% energi fra fett, så betyr det ikke at 70 gram per 100 gram mat du spiser skal være fett - som du sier, det blir andre tall.

Min egen prosentfordeling er som regel noe over 80% fett og rimelig minimalt med karbohydrater. Spiser "normal" mat - kokte egg med smør, nakkekoteletter, litt ost og nøtter, etc.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat