Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-11, 10:56   #20
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva nå da ..? Vondt i magen etter måltid, erfaringer?

Ja, skyr er en lavkarbo, høyprotein yoghurt!
Melkeprodukter skal være syrenøytraliserende. Det er også mandler, faktisk!

Men kjære, sånn kan du ikke ha det! Hva mente legen din du skulle gjøre?
Vente til det gikk over?

Vet om en som dro på legevakten og ble akuttt operert for gallestein fordi ingen hadde tatt taki ting før. Foreslår at du faktisk ringer 113 neste gang det blir skikkelig ille og ber om hjelp! Ikke prøv å pynt på det, sett skikkelig ord på HVOR vondt det egentlig er. Vær pysetet og gråt deg til hjelp! Da MÅ de undersøke deg der og da! Kanskje er det "bare" gallesteinsanfall, noe det høres ut som for meg. Hvor lenge varer det av gangen? Kommer det i tak? Er det verste du gjør, å puste skikkelig? Hvordan er avføringen?

Poenget med å ikke ta for mye smertestillende, er at det kan være farlig å kamuflere magesmerter man ikke vet hva er! Du har fått tillatelse fra legen din til å ta 500mgx 4 Paracet. Da gjør du akkurat det! Ta dem ca hver 4. time så slipper du kanskje smertetopper Paracet ikke klarer å få ned igjen!

Syns skrekkelig synd på deg nå! Har vært der med massive magesmerter jeg ikke ante hva var. Det er ikke gøy! Klag, syt, gråt, skrik! Sørg for å få hjelp til å finne ut hva det er så fort som mulig!

Masse god bedring, vennen! Si i fra om jeg kan gjøre noe!