Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-11, 21:47   #67
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Drikker du fløte fra kartongen og spiser smør med skje?

Opprinnelig lagt inn av AneHagen, her.

Jeg setter spørsmålstegn til bruken av smør fordi det er noe jeg automatisk ser på som veldig usunt. Det er noe som jeg har lest at fører til hjerte og kar sykdommer og til fedme. Stiller man ikke spørsmål får man ikke svar. Ingen har egentlig sagt noe om konsekvensene av bruken av smør så kanskje dere ikke har noe godt svar på dette?

Kanskje dette gjør deg litt klokere?

Sitat:

De siste tiårenes fokus på å kutte i mettet fett i kosten, som finnes i kjøtt og meieriprodukter, har innarbeidet i oss at dette er noe vi bør redusere, blant annet av hensyn til hjertene våre.
- Tidligere har det vært stort fokus på total mengde fett i kosten og mettet fett. Vi har nå mer fokus på hvilke fettyper som er bra og mindre bra, og energitetthet av matvarer, sier Rune Blomhoff.

Siden vi ikke blander fett og sukker, så blir energitettheten i fettrik lavkarbomat atskillig lavere enn i tilsvarende fettrik høykarbomat.
-Og smør er altså "frikjent", jfr studien som Espen Rostrup blogger om og som Nerthus linka til lenger oppe.

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat