Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-11, 19:54   #21
Tante TI
Seniormedlem

Tante TI sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 75
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp! jeg øker i cm ... As we speak!

Opprinnelig lagt inn av karodukken, her.

Nei jeg forstår jo at alt er i god mening! Så setter selvfølgelig pris på det :-)
I mitt tilfelle så tror jeg at jeg er litt hårsår når det gjelder ekstra kilo, og er lei av å bli kalt smultboblen og klumpehalen av min mor (Ja.. det er faktisk helt sant)
Når det gjelder dette med kostholdet, så leter jeg etter noe jeg faktisk kan leve med som jeg holder meg mett og "på plass". Og ettersom at jeg får "blikket" :-/ hver gang mamma er på besøk og åpner kjøleskapet mitt og ser pakke på pakke med smør og kotteletter så føler jeg at jeg eser ut bare av det... Hun liker ikke lavkarbo og tror at det er en sikker vei mot overvekt, så hater at jeg går feil vei og ikke kan slå i bordet med bedre erfaring av kostholdet.. Kjipt!

Skulle liksom ønske det i alle fall stod stille på vekten!

Jeg føler virkelig med deg når mor sier sånt! - Da jeg var i begynnelsen av 20-årene hadde jeg en kjærest som kalte meg "min lille babyelefant" om jeg la på meg en kilo etter to. Uansett hva jeg proppet i meg på den tiden gikk jeg bare opp og ned disse to kiloene, ikke mer, uten å gjøre noe spesielt for det.

Da jeg omsider begynte å slanke meg (omtrent 15 år senere) gikk jeg ned 10 kilo for å legge på meg 13 etter slankekuren. Etter 3 slankekurer har jeg altså lagt på meg 9 kilo!

Jeg skal ikke belære deg, for all del, du vet sikkert hva du gjør, men...
Det nytter ikke å slanke seg, for så å spise "normalt" igjen etterpå, husk det. (Det er de fleste av oss gjør.)
Håper du finner et kosthold som passer til din kropp. Lykke til!