|
Sv: Hund på lavkarbo
Jeg begynte med råfôr til tispa mi 9 april etter å ha fått råd her.
I begynnelsen hev hun seg over maten og virkelig elsket den. Jeg blande inn litt kokte grønnsaker og hun fikk kjøttbein utenom.
Nå har det gått 1,5 uke hvor hun ikke vil ha. I begynnelsen fikk hun nr 33. Jeg har prøvd å gi henne den med laks, den med ris og nr 33. Men hun vil ikke spise noe særlig av det når hun får det.
Hun spiser en eller to bit vist hun tar noe. For et par dager siden måtte jeg dra fra henne på ettermiddagen og glemte å ta vekk maten igjen. Når jeg kom hjem 3 timer senere var enda alt i skålen.
Jeg tok oppi nytt til henne på kvelden og hun tok noen få bit.
Jeg tror hun er sulten fordi hun går rundt på kjøkkenet og omtrent slikker gulvet, noe hun ikke gjør. Hun har aldri tigget middag før men nå går hun rundt bena mine (før jeg ber henne legge seg i korga).
I går kveld hadde det gått 1,5 uke uten at hun hadde spist skikkelig og jeg ville teste henne om hun virkelig var sulten. Jeg fant fram de gamle knottene (som hun egentlig ikke liker) og hun begynte å tygge de. Så jeg tok frem en pakke våtfôr som hun heller egentlig ikke er særlig glad i og hun slukte det.
I dag ga jeg henne nr 33 igjen.
Det kunne se ut som hun "prøvde" å spise fordi hun gikk bort, tok en bit. Kom tilbake til meg og kikket på meg og logrer. Halen går mellom bena, hun går tilbake tar en bit til og kommer tilbake til meg, går å legger seg litt går tilbake og prøver en bit til.
Det er noe som ikke er helt riktig..
Jeg fant fram de gamle knottene og to typer vårfôr fra tidligere, men hun var ikke så interessert i det heller. Så tok jeg stekt kylling fra middagen og la inn et par biter under knottene, under nr 33 og under vårfôret.
Hun brukte nesen og dyttet vekk det andre og spiste kyllingbitene.
Hva gjør jeg nå?
Jeg har prøvd å være "streng" i 1,5 uke og ikke gi med på v&h men hun vil ikke ha det. Hun har heller ikke fått mye ben fordi da spiser hun mindre (har jeg erfart fra tidligere nå jeg startet)