|
Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?
Jeg hadde akkurat samme problemet som deg, vanskeligheter med å få tak i fett nok på en enkel måte. Var inne på å prøve å kverne feks en ribbe selv, men det er jo ganske mye jobb. Jeg er også ganske ny på skaldeman, jeg er mann og jeg liker ting lettvint når det kommer til matlaging 
Så jeg kjøpte vanlige fryste hamburgere på Rema(79) for en pose med ti stk. Tiner de opp, legger inn 15g norwegia ost samt en stripe sennep, steker i panne ca 2 min, og deretter 30 min på 170 grader i stekovn.
Her blir fettkvoten for liten, så min løsning ble å lage noen sjokolader som jeg fikk oppskrift på for en tid tilbake, de består av egg, smør, 70%kokesjokolade freia samt hasselnøtter. Jeg tar 3 slike biter til dessert og vips fettprosenten er 76, karb 2 og protein 22. Det er en halv teskje med kunstig søtning i sjokoladene men karbs totalt for hele måltidet blir 2,59 iflg Diett.no.
Et annet alternativ jeg bruker er fløtepannekaka til Lene Beatrice, som lages av 2 egg og 0,5 dl fløte, vispes sammen og stekes i smør. Dette gir to pannekaker. Legger på 10 gr majones på burgerbolla og surrer pannekaka rundt, det blir veldig godt faktisk Denne gir en fett% 76, karb 1 og protein 23 karbs totalt for hele måltidet er 1,18gr.
Vet ikke om alt dette er helt skaldemansk, men det fungerer hvertfall veldig bra for meg og begge alternativene metter utrolig godt og lenge. Jeg har holdt på med dette i snart 4 uker og er vel gått ned ca 14,5 kg Og en hel drøss med cm både her og der 

|