Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 22:57   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til grønnsaksgarnityr

Hadde en god grønnsak- rett ved siden av svinefileeten til middag i dag!
De andre elsker (jeg også egentlig) båtpoteter. Da lager jeg en bolle med rapsolje, kvernet salt og pepper og ganske mye hvitløkpulver( og litt chili om jeg husker), putter potetbåtene oppe i og rører god så alle potetene får olje og krydder på seg før jeg heller dem i formen.
Men det blir jo så mye olje/krydderblanding igjen. Så i dag delte jeg 4 sjalottløk i 2, en skalk paprika i store biter, noen skiver squash i biter, noen busker blomkål og broccoli og 2-3 fed hvitløk i store biter og hadde sammen med olje/krydderblandingen i en form. Stod vel ca 35-40 min på 230 grader! Ble så godt at jeg forspiste meg skikkelig på middagen. Ble ikke så mye kjøtt og kryddersmør, åt grønnsaker til jeg ikke orket en bit mer!