Tråd: Togtråden!
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 16:46   #440
Engledans
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Engledans: før var jeg superheldig om jeg gikk ned 1-200g i uka, men plutselig så fant jeg et opplegg som fungerte supert for meg. Kanskje det kan hjelpe deg også? Jeg begynte litt forsiktig med periodevis fasting hvor jeg ikke spiste mellom kl 22 og 13, senere begynte jeg å jobbe bedre med diett.no og planla matinntaket på forhånd av dagen og holdt meg til at det skulle være 75% fett, 20% protein og aldri mer enn 5% karbo men den ligger som regel på en plass mellom 1 og 4% her nå. Etterhvert ble jeg så vandt til dette og jeg ble mett så lenge at jeg nå kun spiser middag i 16-tiden eller senere + litt småsaker på kvelden. Jeg drikker som regel ett glass Pepsi Max og spiser litt baconsnacks fra euroshopper (0,2g karbo pr. 100g) på kveldstid. Sist uke gikk jeg ned 800g og det var forskjell det fra de få grammene jeg gikk ned før.

Må også legge til at når jeg jobber med diett.no så sørger jeg for å logge under anbefalt kaloriinntak også, så jeg spiser maks 1400 kcal i tillegg til lavkarbo.

Og et lite tips som er svært hjelpsomt for meg er at dersom fettet er for lavt men proteiner er høyt er å legge til ei spiseskje cocosa. Jeg blandet det da i en kopp grønn te. Det bruker å fikse sånn %problem.
Jeg går også ned litt ekstra om jeg drikker 3L vann også. Og jeg veier ikke før fasten er over, altså i siste sekund før jeg skal spise igjen da jeg faller mest ned i vekt mellom kl 10 og 14, ikke om natten.

Takk for tips. Tror faste skal gå greit, for jeg er på uke 3 med forkjølelse og vond hals, så appetitten er såså. Så har ikke spist før etter 12 i de siste. Men skal sette det mer i system. Det der med vekta og tidspunkt, er litt merkeligt, har eksperimentert litt og veid og notert på litt forskjellige tidspunkt.Og har merka forskjell på når en veier seg ja.
Jeg pleier å ha cocosa i grønn te (mannen kjøpte feil te, og den grønne er så ekkel at jeg MÅ ha cocosa i) men jeg GLEMMER det, sukk......
Må visst skjerpe meg veldig. De siste ukene, hvor jeg har hatt innmari vond hals, har jeg ikke orka å drikke vann(bare i te) og har blitt en del pepsi max, for den river litt i sår hals, DA stabiliserte vannet seg, jeg slet med opp og ned vannvekt før jeg ble forkjøla, og da bælma jeg vann.