Tråd: Psmf
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 09:29   #49
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg begynte også å tenke litt da det ble nevnt her at mange faktisk heller mer mot psmf enn lchf om dagen. At mange kutter bort kabohydratene fordi det er så mye snakk om det i media + at de følger statens ernæringsråd og spiser veldig lite fett.

Det er ikke alle som søker mer kunnskap før de kaster seg uti ting for å få vekk noen kilo før bikinisesongen.

At mange gjør det betyr jo absolutt ikke at det er sunt. Så da får man bare håpe at det fleste av disse finner veien hit inn eller finner kunnskap andre steder til å forstå dette. Og de som kaster seg uti det pga bikinisesongen har forhåpentligvis ikke tenkt å gjøre det til en livsstil.

Et annet aspekt er jo at man ofte ikke merker det på kroppen at man driver rovdrift på den før det er for sent, så at man selv der og da føler seg helt tipp topp og går ned i vekt syns ikke jeg er et godt nok argument for at det er alright. Greit, så er jeg kanskje i overkant skeptisk og motstander av denne dietten (og forsåvidt andre ekstremdietter også), med mindre det finnes en medisinsk grunn til at en slik diett kan være hensiktsmessig (f.eks. i forkant av en slankeoperasjon for å kvitte seg med mest mulig fett rundt innvollene). Men det er jo ikke uten grunn at jeg er skeptisk. Jeg sitter nemlig her og betaler for de ekstremdiettene (som ikke engang var så ekstreme som psmf) jeg selv hoppet på i den tiden da jeg fortsatt bare trengte å tenke på pyntekiloer. Vel, nå har jeg omlag 40 kilo som bør vekk og ikke bare 5 som den gang

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat