Tråd: Psmf
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-11, 01:42   #38
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Nå tror jeg vel det er en viss overdrevet hysteri rundt dette med mengde proteiner. Joda, proteiner går gjennom leveren i en prosess som kalles glukoneogenese dersom kroppen trenger ekstra tilførsel av glukose (enten ved faste eller mangel på karbohydrater i kosten), den lille mengden kroppen trenger gir lite belastnign å produsere, så fremt det finnes en annen energikilde tilgjengelig, da tenker jeg på fett.
Men at man skal få nyreproblemer av å spise mye proteiner, det behøver ikke friske mennesker tenke så mye på. Dette gjelder i større grad diebetespasienter enn normalt friske mennesker. Og det skal godt la seg gjøre å spise så store mengder proteiner dersom man får i seg nok fett også. De aller fleste, ut fra aktivitetsnivå ligger vel i snitt på 20/25 % protein (som er temmelig nære hva statens ernærignsråd sine anbefalninger ligger på, faktisk), altså omtrent 1-1,5 gram protein pr kilo kroppsvekt. Men dette går seg som regel til av seg selv om man ellers har en god balanse mellom fett og karbohydrater.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat