|
Sv: Nistemat til barn
Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.
Jeg vil også abbonere på denne Kyllingsalat er en hit her også, og spekemat og egg. Noen ganger får de med seg pølsekuler eller smårettpølser, men ellers går det i brødskiver her også Når ikke maten kan varmes begrenser det seg hvor mye av middagsrester og slikt som er gøy å ha med. Håpet mitt hadde vært at de likte lavkarbopannekake, men enn så lenge har jeg ikke funnet noen oppskrift de har falt for. Det hadde jo vært GENIAL matpakkemat!
Ser fram til maaaange tips i denne tråden 
åh, jeg lever i en illusjon altså om at alle klasser har mikroer nå til dags
På skolen der jeg jobber er det vannkoker og mikro i alle klasserommene bortsett fra spesielrommene da, som naturfagen, tekstil, sløyd, keramikk og musikk. Dessverre benytter ungene disse hjelpemidlene som oftest til å varme rett i koppen-nudler eller landganger .
Vi er også en "fruktskole", dvs at alle elevene får frukt til lunsj. Det varierer fra dag til dag hva som er i fruktkassene, men jeg pleier å få ståpels på banandagene, for da er det BARE banan, og banan er ikke bra for blodsukkeret. Jeg får også ståpels på appelsindagene, men det er fordi at å servere appelsin til 30 1.klassinger mest er stress 
Prøvd osteknekkiser? Avocadosalat? Nøttemikser? Fedonbrød eller det andre lavkarbobrødet jeg ikke husker navnet på? Grønnsaksmiks med noe form for dipp?
|