Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-05, 06:45   #39
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg laget nettopp dette brødet, fulgte oppskriften NØYAKTIG. Brødet så kjempefint ut, minnet om Ingers rugbrød før jeg skar det opp. Men konsistensen var nesten like "svampete" som original-soyabrødet, og jeg kjente den klassiske soyaproteinsmaken (nøytralt my ass!) i dette brødet også. Så jeg syns IKKE det var godt!
Takke meg til knekkebrød og klibrød.

Hei
Jeg ser du sverger til Fedon. Da er brød jo ikke noe stort problem, du kan for den del spise fedons eget brød.
Når man er på Ketolysekuren og andre kurer basert på kostindusert ketose kan man ikke spise brød i det hele tatt. Søyaproteinbrød kan da være en ERSTATNING , og jeg tror Naboen sitt brød faller i smak hos flere enn det rene soyaproteinbrød.
Uten å ville uttale meg om din "ASS", tror jeg de de fleste vil oppfatte soyaprotein som mer neutral i smaken enn soyamel. Er du i tvil, anbefaler jeg deg å bake et tilsvarende brød med soyamel, så kan du jo dele dine erfaringer med oss - da blir det neppe bare "your ass".
Ketolyse AS er i gang med å utvikle et alternativ bakemiks, men det bør være bedre enn soyaprotein og ikke dyrere. Å lage et bakemiks der et brød smaker brød og konsistensen er veldig lik brød er ikke så vanskelig, men brødene vil koste 150 kr/stykk. Så inntil videre vil vi som følger ketolysekuren trolig fortsette med soyaprotein til brød, vafler, ostelapper, pannekaker, pizzabunn etc , inntil noe bedre dukker opp. Fedonister og andre som ikke må være i ketose, kan nyte gode grove brød å trenger ikke lage soyaproteinbrød, som jo bare er et substitutt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat