|
Sv: April 2011 --->
Idag lagde jeg meg løvstek med bernaisesaus, potetsalat, isbergsalat og agurk....
Føltes som et høykarbo måltid, men d ble bare ca 14,2 kh.... Deilig.. litt mye til et måltid, men jeg har funnet ut at jeg går mere ned i vekt om jeg ligger mellom 15-20kh pr dag enn om jeg havner under 15kh.. da står vekta bare stille
Hemmeligheten lå i å bruke ca 80g craigs grillpotetsalat (fåes kjøpt på rema). Den inneholder bare 6,7 kh pr 100g.. bruker litt av den avog til bare for smakens skyld.. ikke så mye at den metter(hender jeg blander inn kokt egg for å gjøre mere ut av den)
Bernaisesausen var en posesaus med 7kh pr dl ferdig saus.. All sausen blir tilsammen 24,5kh (3,5dl) men jeg bytta ut 2,5dl melk med 1,5dl fløteblandet med 1dl vann og dermed ble totalen på sausen 16,79kh. Dvs 4,8 pr dl....
ER veeeeeeeeldig glad i saus så jeg brukte ca1,5 dl... man kan nok spise bare en halv for smakens skyld å komme laver i tot kh... hadde mye salat til og fettinholdet økte jo også pga fløten=)
Ikke noe jeg ville spist flere ganger i uka, men godt som et lite og faktisk lovlig avbrekk

|