Tråd: Bukplastikk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-11, 15:55   #22
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk?

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Du har nok rett i at det kan virke som kosmetisk problem, for meg er mye mere enn det. Skal, som sagt, snakke med legen om det, sjekke om dette flesket kan være en del av sykdomsbildet mitt generelt. Muligheten er jo også at det er bare jeg som ser dette som "unormalt", da må jeg nok ta andre metoder til hjelp enn operasjon... vet at jeg har tendens til å være kritisk med meg selv.

Du høres litt ut som meg, altså fysisk sett. Jeg har vel hva man kan kalle en typisk "pcos-kropp". Jeg har ganske smale hofter og slanke bein, men legger mye på meg rundt midja og over ryggen. Jeg kunne i prinsippet bruke, da jeg var på mitt mest overvektige (97 kilo fordelt på 167 cm) 42 i benklær og 48/50 i topper o.l. Nå er jeg langt mer proposjnert, men har tross at jeg er ganske normalvektig fortsatt mye fett på ryggen og litt for mye i midja. Det sitter hardt, altså. Men det går seg til, sakte men sikkert!
Det høres vel heller ut som om du for det første må belage deg på at du har en mer maskulin kroppsbygning, men jeg skjønner ubehaget du føler i forhold til det gjenstridiget fettet. Har du blitt utredet for pcos? Insulinresistens? For enn hvor slank man er, så er midje- og bukfett det farligste, og en person som veier mye mer enn meg, men som legger på seg på lår og rumpe vil jevnt over være potensielt mye sunnere enn meg, rett og slett på grunn av kroppssammensettingen. Jeg ville foreslå at du får en utredning hos lege og gynokolog. Det er ikke noe du behøver å gi opp, eller legge deg under kniven for å få bukt med. Med et kosthold som får hormonene dine på stelll, samt eventuell medisinering kan være nok!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat