Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-11, 13:07   #12
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kort program for styrketrening

I dag hadde jeg første økt, og jeg må si at det var en fryd å trene styrke på ketogent kosthold Jeg startet forsiktig, men likevel klarte jeg mye mer vekt enn jeg hadde regnet med, og jeg kunne enda tatt tyngre. Men i og med at jeg ikke har trent styrke på i hvert fall 2-3 år nå fant jeg ut at det var best å ikke overdrive nå i starten.

Jeg startet økta med 20 minutter på ellipsemaskin. Etterhvert som jeg blir i bedre form har jeg tenkt å kjøre 20 minutter intervall for å virkelig få utnyttet tiden best mulig. På styrketreningen brukte jeg for det meste frivekter. For å utnytte tiden best mulig kjørte jeg kombinasjoner av to øvelser som jeg vekslet på uten pauser mellom. 12 rep x 2 sett. Det skal være så tungt at den siste rep. skal være vond å komme seg gjennom, men i dag kjørte jeg ikke så tungt. Jeg våget meg til og med ut på knebøy og utfall, og det gikk helt fint utrolig nok

Dette er programmet mitt. Tar gjerne imot tips på forbedringer (men husk da at det ikke må være mer tidkrevende, for det er dette jeg har tid til):

Første kombo: Knebøy + Utfall m/ vektstang
Andre kombo: Markløft + Stående roing m/ vektstang
Tredje kombo: Brystpress (på skråbenk) + Skulderpress m/ hantler
Fjerde kombo: Biceps + Triceps i maskin
Femte øvelse: Crunch i maskin (vurderer å bytte det med crunches på ball, da kan jeg ta sidecrunch også)
Sjette øvelse: 2 x 20 sek planken

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat