|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Hva er de beste antispywareprogrammene nå til dags?
Harddisken jobber like jevnt og trutt i dag den 
Du kan først kjøre en ctrl+alt+delete og sjekke hvilke prosesser som tar opp mest kapasitet. Velg fanen "prosesser" og klikk en gang på overskriften prosessor så får du sortert etter hva som er mest aktivt. Ofte vil du finne at nettleseren din ligger øverst... hvis du bruker internet explorer, sjekk at det ikke finnes en nyere versjon, og oppdater. Er det en eller flere andre prosesser som har HØYE tall under prosessor, kan du google de for å se hva de er for noe.
Antispyware - der kan jeg anbefale ad-aware som jeg bruker.
Hvis du fikk med brannmur/antivirus med på kjøpet når du kjøpte pc'n - så KAN den være synderen. Ofte er Norton bla (husker ikke hva den andre typiske heter i farten) kjent for å ta opp MYE prosessorkapasitet, og lage kluss. Du kan bytte Norton ut med gode gratisalternativer som zonealarm og avg antivirus (nb husk og velg FREE versjon, du vil bli forsøkt ledet i retning av betalingsversjonen). Du vil ikke være den første noenlunde datakyndige som fjerner pre-installerte sikkerhetsprogramer på pc'n sin.... Jeg jobber med datamaskiner - dog litt mer avanserte systemer enn vanlig pc - men har kolleger som er it-ansvarlig på jobb og vi har stadig vekk samtaler vedrørende privat pc Ingen av mine it-nerde venner bruker feks Norton... de bruker knapt windows men det er en helt annen diskusjon 
Du kan gjerne PM meg om temaet om du vil 
|