|
Sv: Hvor ofte drikker dere vin- og hvordan blir utslaget på vekta?
Opprinnelig lagt inn av sitv, her.
Jeg drikker et glass vin hver kveld før leggetid,dette for at jeg har veldig problemer med søvn,og rødvin hjelper meg til å få sove.Må ellers ta sovemedisin,noe som gjør meg trøtt til langt på dag.Jeg tror nok at vin gjør at man går mindre ned i vekt enn uten vin,men det stopper ikke opp .Nå går jeg veldig sakte ned i vekt uansett ,men hadde nok latt det vær om jeg kunne fått sove uten. Men jeg elsker også rødvin
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Alkohol kan forverre søvnproblemer, så det kan faktisk hende at det er motsatt av hva du tror... 
Jeg har slitt med søvn så lenge jeg kan huske. Sovnet rett og slett ikke. Legene prøvde å prakke på meg sovetabletter fra ung alder. Jeg gjorde jo alt riktig, følgte råd og hadde forskjellige prøveperioder av masse slag. MEn ingenting hjalp. Jeg har aldri villet ta noen tabletter for å klare å sove -KUN i feks eksamensperioder hvor jeg bare MÅ ha en natt eller to med litt søvn.
For 2 år siden testet jeg ut healing (alt skal prøves!) og ble anbefalt melatonin av healeren. Healingen hjalp i noen mnd men så var det back to old tracks igjen... så begynte jeg på melatonin - anbefales Livet mitt er helt annerledes nå I og med at det er et naturpreparat så har jeg ingen motforestillinger mot å ta det. Har du prøvd det?
|