|
Sv: Ikke gått ned et gram siden oppstart
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Som det står i linken jeg la ved så er det vann- og blodansamlinger som er årsaken til at vekten kan stå stille den første tiden. Det er altså ikke fett Det kommer jo selvsagt an på hva slags trening man gjør. Dersom man vil se resultatet på vekta kan det lønne seg, som det sies, å bytte ut hardtreningen med gåturer. Har man is i magen og klarer å se forbi tallet på vekta så kan det nok lønne seg å fortsette med treningen.
Selv starter jeg opp i med trening igjen i morgen etter å ikke hatt annen mosjon utenom noen trilleturer på over et år (Jeg hadde invalidiserende bekkenløsning og høyt blodtrykk under svangerskapet og måtte tilbringe de siste to månedene tilnærmet i horisontalen). Jeg er spent på hvordan kroppen min reagerer 
Da er du i hvertfall langt mere tålmodig enn meg, hadde mistet motivasjonen lenge før det hadde gått 8 uker, når målet er å gå ned en del i vekt. Jeg forstår jo at man ikke legger på seg fett. Men jeg tror på det som blir skrevet over her, at kroppen oppfatter det som en "stress situasjon". Uansett, jeg har trent mye i min "yngre tid" uten å gå ned noe nevne verdig i vekt... Så dette du skriver her stemmer dessverre ikke så veldig godt for meg.. Men vi er utrolig forskjellige da, tror ikke et faktum stemmer for alle