Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-05, 11:07   #3
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Mangen grunner til å ha egendefinert diett.

For det første er en gjerne ikke helt enig i rådene som gis, for eksempel så klarer en seg ikke uten aspartam og sukker i 14 dager så da er atkins utelukket. Og 15 gram karb for ketolysekuren er jo litt strengt. Lindberg med ketose er ingen standard diett. osv, osv.

En annen grunn til egendefinert diett er at en har fulgt en diett så lenge at en vet hva som fungerer for seg, og sin kropp. Atkins dietten, er en diett som skal lede fram til en egen diett basert på de matvarene din kropp tåler - men det er altså en prosess som tar tid - 3-6++ mndr.

En tredje grunn er at når en ikke følger en spesiell diettplan så er det ingen som kan oppdage at ting ikke går som det skal. Det er jo tross allt din egen diett så da er det ingen som kan kicke på at du har spisedag 2 dager i uka - feks. Da mener jeg at en også lurer seg selv.

En fjerde grunn er jo at selv om Robert, Fedon, Torkil og Agaston har laget gode dietter, så har de enda ikke funnet dietten som er perfekt for absolutt alle - for den finnes jo ikke.

Min mening: Det smarteste en gjør er å følge en diettplan i 30dager++ før en begynner med egne tilpassninger. Før det vet en rett og slett for lite om sin egen kropp...